FULDE TRÆNINGSPROGRAMMER

På denne side deler vi løbende en række fulde træningsprogrammer, som er lige til at gå i gang med. Tag træningstøjet på, ryd en plads i stuen for børn, hunde og møbler, tænd for træningsfilmen, og så er vi i gang!

Vi udvikler løbende nye, afvekslende træningsprogrammer, som vi deler på Kulturcentrets nyhedsbrev. Du kan skrive dig op til nyhedsbrevene via dette link.

Vi giver også besked på vores Facebook-side, som du kan følge via dette link.

 

 

AMRAP 3

AMRAP betyder: As Many Rounds As Possible.

Hermed forstået, at man skal lave så mange gentagelser af øvelserne som muligt på x antal minutter.

I dette program skal man udføre 3 forskellige øvelser så mange gange som muligt på 10 min.

Det er en træningsform, hvor der både er muligheden for at få pulsen op samt styrke kroppen.

Programmet og beskrivelserne kan downloades ved at klikke hér.

SENIORTRÆNING

En række øvelser, hvor du kun bruger din egen krop.

Seniorgymnastik, som også kan bruges til genoptræning.

Det er også sjovt for børn.

Alle kan være med!

 

 

PYRAMIDETRÆNING

Træningen tager 27,5 min.

Hver øvelse udføres i 30 sekunder og bygges op som en pyramide således:
Øvelse 1 - 30 sek pause
Øvelse 1 + 2 - 30 sek pause
Øvelse 1 + 2 + 3 - 30 sek pause
Øvelse 1 + 2 + 3 + 4 - 30 sek pause
Øvelse 1 + 2 + 3 + 4 + 5 - 30 sek pause
Øvelse 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 - 1,5 min pause

Når du kommer til øvelse 6, har man en længere pause, hvorefter man starter nedefra og bygger op i en pyramide igen.

Download program og beskrivelser hér.

AMRAP 1

AMRAP - betyder: As Many Rounds As Possible.

Hermed forstået, at man skal lave så mange gentagelser af øvelserne som muligt på x antal minutter.

I dette program skal man udføre 3 forskellige øvelser så mange gange som muligt på 10 min.

Det er en træningsform, hvor der både er muligheden for at få pulsen op samt styrke kroppen.

Programmet og beskrivelserne kan downloades ved at klikke hér.

AMRAP 2

AMRAP - betyder: As Many Reps As Possible.

 Hermed forstået, at man skal lave så mange gentagelser af øvelserne som muligt på x antal minutter.

I dette program skal man udføre 3 forskellige øvelser så mange gange som muligt på 10 min.

Det er en træningsform, hvor der både er muligheden for at få pulsen op samt styrke kroppen.

Programmet og beskrivelserne kan downloades ved at klikke hér.