Ny direktør på plads i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Den tidligere Skjern-bo Morten Lerke er ansat som direktør i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter.

Morten kommer fra en stilling som kommerciel chef i AGF, og han ser frem til opgaverne i sit nye virke. Han er født og opvokset i Skjern, og Kulturcenteret har gennem tiden haft stor betydning for den kommende direktør. Som barn og ung tilbragte han nemlig meget tid i både hal 1 og hal 2, i friluftsbadet og i bowlingcenteret.

”Jeg er praktisk talt vokset op i Skjern Hallen. Derfor er det også utrolig motiverende nu at sætte sig i spidsen for et sted, der har givet mig så mange gode oplevelser og være med til at udvikle det,” forklarer Morten Lerke, der i dag er bosat i Horsens sammen med sin kone og deres tre børn.

Netop baggrunden i Skjern kommer til at være en stor fordel for ham, når arbejdet går i gang den 1. marts. Ringkøbing-Skjern Kulturcenter er et sted med mange facetter og med gang i mange projekter. Så der venter en stribe positive udfordringer på Morten, når han træder ind ad døren.

”Vi skal have sat Ringkøbing-Skjern Kulturcenter på landkortet, og have alle kommunens borgere til at kende og bruge stedet. Samtidig skal vi lave en masse støj om stedet, så vi skaber mere kultur og tiltrækker nye målgrupper,” siger Morten Lerke om arbejdet, der venter.

En stærk profil

Bestyrelsesformand Jørgen Thomsen ser frem til samarbejdet med Morten Lerke. Han er sikker på, at man har fundet den rette person til opgaven.

”Morten kommer med viden og erfaring fra både det kommercielle område og foreningsverdenen, krydret med et stærkt lokalkendskab. Derfor kan han lægge ekstra lag på udviklingen af Ringkøbing-Skjern Kulturcenter,” siger Jørgen Thomsen og tilføjer:

”Vi er stolte af, at en person med Mortens professionelle profil kigger vores vej. Det giver yderligere energi til at udvikle kulturcenteret.”

Morten Lerke afløser Dorthe Marie Siersbæk, der den 1. marts tiltræder i en stilling som HR-og kvalitetsansvarlig i Hvide Sande Shipyard, Steel & Service.

Overgangen fra den ene direktør til den anden markeres med en reception i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter fredag den 11. marts klokken 13.00-15.00.

Om Morten Lerke:

• 40 år gammel, født og opvokset i Skjern
  • Bosat i Horsens sammen med sin kone og deres tre børn

Morten kommer fra en stilling som kommerciel chef hos AGF. Tidligere har han været partner i Feinhaus, forretningsudvikler hos Verpan og konsulent hos Mercuri Urval. Mortens første job efter endt uddannelse var som Marketingassistent hos Skjern Bank.