Skjern Tennisklub kaster sig over ny sportsgren – og rykker ind i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Med Skjern Tennisklub er en ny forening på vej ind i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter. Det sker til efterårssæsonen, når tennisklubben hver mandag fra 18:00 – 20:00 inviterer til den nye og populære sport ”PickleBall”.

Sportsgrenen er hastigt voksende over hele verden, og blandingen af tennis, padel, bordtennis og andre ketcheraktiviteter vinder også indpas i Danmark. Det skal de lokale i Skjern ikke snydes for – og derfor glæder formanden for Skjern Tennisklub sig også til at Pickleball bliver en del af programmet.

”Pickleball er et sjovt spil, og for os som tennisklub er det fantastisk også at have et tilbud til vores medlemmer, når det bliver mere udfordrende at spille tennis eller padel på vores udendørs anlæg i Fredskoven,” forklarer David Ørskov.

Sjovt og nemt at gå til

En af de største fordele ved Pickleball er, at det er nemt at begynde på. Man lærer det lynhurtigt, og derfor håber David Ørskov også at se mange af sine medlemmer i Ringkøbing-Skjern kulturcenter, når det første gang er muligt at booke en bane mandag den 4. september 2023.

”Det kræver ikke ret meget at være med, og spillet foregår på en badmintonbane. Vi har ketcher og bolde klar, så det kræver ikke meget mere end et par sportssko for at prøve det.” tilføjer han.

Passer godt ind

Den 16. juni i år blev Pickleball en del af Dansk Tennis Forbund. Derfor er det naturligt at den lokale klub også ønsker at tilbyde muligheden for at spille spillet og for Ringkøbing-Skjern Kulturcenter ser direktør Morten Lerke også frem til at byde både Skjern Tennisklub og Pickleball velkommen.

Der har tidligere været åbne arrangementer med den nye sport, hvor folk har taget godt i mod idrætten.

”Vi er rigtig glade for, at Skjern Tennis Klub også vil være med til at tilbyde Pickleball og jeg tror på, at der er mange der bliver grebet af sporten.  Samtidig har vi har et stort ønske om at få flere foreninger ud til os og bruge vores faciliteter, så på den måde, er det bare et rigtig godt match.,” siger Morten Lerke.

Booking af baner

Som medlem af Skjern Tennis Klub kan du booke en bane gratis via MATCHi. Som ny, eller gæst i MATCHi, kan du booke en bane i en time for 100,- kroner.

MATCHi APP’en finder du der hvor du downloader dine apps.